Aquesta setmana santa hem estat a Donosti en Marc, l'Edu i jo. Dormíem al càmping Igeldo (sí, a dalt el Monte Igeldo ;). Jo no havia anat mai de càmping i la veritat que em va agradar; és clar que mola més dormir en un llit amb el teu coixí i tot, però la experiència d'anar de càmping és molt bona :) Després d'arribar divendres al matí i dormir una mica, vam anar a dinar. Va ser la nostra primera incursió al carrer de Donosti que més hem visitat: el carrer Juan de Bilbao (o Ikatz Kalea crec que era). És al casc antic, vora el port. En aquest carrer hi ha moltes tabernes

del rollo. La veritat que està be, tenen cervesa, bona música, es pot fumar arreu, ... què més vols :P Per la tarda vam anar a païr el dinar als porxos de la platja de la Concha i vam veure com la gent havia de sortir corrents per no mullar-se amb la pujada de la marea. A mitja tarda va arribar la Maialen, una amiga de l'Edu que viu a Usurbil, 'a prop' de Donosti. Més tard, vam anar a fer unes birres. Ja arribant a l'hora de sopar, vam anar de pintxos. És un mecanisme curiós des del nostre punt de vista, ja que fer això aquí Barcelona, seria un desastre. M'explico. Tu entres a la taberna i et trobes tota la barra repleta de plats amb diferents tipus de pintxos. Demanes un plat (buit) i la beguda i llavors vas agafant els pintxos que vulguis. La condició: que guardis el palillo al plat. Quan hagis acabat li dones el plat al cambrer i et cobrarà segons els palillos que tinguis al plat i el que hagis begut. La gràcia també és no quedar-se al mateix tota l'estona, sino anar fent un parell de pintxos aquí, un altre parell allà i així anar fent. Kontuz amb les turques que pots pillar ;) Vam sortir una mica més després de sopar i cap al càmping, que estavem tots tres fets caldo. Dissabte, ja cap a les 11 del matí gairebé ens vam llevar i després de l'esmorzar i demés, vam anar a buscar la Maialen a Usurbil. Abans deia ho d' 'a prop' perquè diguem que vam fer una mica de volta per arribar a Usurbil. Deu haver-hi uns... 15km aproximadament potser una mica més, però no gaire més tampoc. Doncs bé, anant divendres cap a Donosti, l'Edu va veure el cartell de la sortida de l'autovia per anar cap allà, així que vam agafar la mateixa autovia però en sentit contrari, sortint de Donosti. Doncs bé... no veiem la sortida i vam anar tirant. Vam acabar a Berastegui, a la quinta polla parlant ràpid. Resulta que en la direcció que nosaltres anàvem, no hi havia escrit "Usurbil" al cartell de la sortida, així que ja podiem esperar a veure-ho... res, mitja volta i uns pocs de kilòmetres. Ja els quatre al cotxe, vam anar a fer una mica de ruta. Vam passar per Zarautz, que no ens vam ni baixar del cotxe i vam continuar fins a Getaria. Aquí ja vam aparcar i vam fer un volt pel mercadillo que tenien muntat al port. Molt apetitoses les parrillades de peix que es fotia la penya! A més, els restaurants (Jatetxea) tenen la brasa per fer el peix a fora el carrer, pel que l'ambient i l'olor és notable. Com us podeu imaginar, vam acabar a una taberna fent una canya... Per dinar, uns entrepans fets sens ganivet, sense tòmaquet, sense oli, sense sal... però amb pa i embotit! Els vam menjar a un banc davant una cala on hi havia un parell de tios intentant fent surf. El cafè el vam fer a Deba, un poble continuant la carretera, passat Zumaia. Havíem de tornar cap a Donosti, s'havia d'anar a veure la Real, que es jugava el quedar-se a primera o baixar a segona. Vam entrar a una taberna per veure el futbol. 1-0 per la Real. A la mitja part vaig trucar a en Jordi, de Mataró que també estava per Donosti. Es van apropar fins on erem i després vam anar a sopar tots plegats. Entrepans un altre cop per sopar. Aquest cop a la tarberna Juantxo, uns entrepans de collons :) Els vam pillar junts amb unes llaunes i vam anar a seure por ahi a unes escales. Després de sopar, festa a les tabernes per celebrar que havia guanyat la Real (qualsevol excusa és bona no?). Vam acabar al port quan ja ho van tancar tot allà asseguts xerrant fins que ens estavem morint de fred i ens vam retirar a dormir. Diumenge dia de relax. Vam sortir cap al migdia del camping i vam anar cap a l'interior. A Ordizia vam parar i vam fer un volt a veure què trobavem per dinar. Era l'Aberri Eguna i estava tot tancat, només hi havia obertes les terrasses. Al final vam trobar un restaurant petit. Estava molt bó tot. Jo vaig menjar paella de marisc i xipirons en salsa. Després del cafè vam tornar a Donosti. L'Edu ens va portar als 'Peines del Viento' un conjunt d'escultures i de construccions de pedra a una punta de terra que entra cap a l'oceà. La gràcia la tenen uns forats que hi ha a terra que treuen ràfagues d'aire quan trenquen les oles amb la costa. Quins riures vam fer veient la gent jugant amb l'aire, sobretot els nanus petits. Després vam anar una estona a la platja a estirar-nos i no fer res :) Ja notavem el final de les vacances. A mitja tarda vam anar cap a la taberna a fer la última. Després per sopar vam tornar al Juantxo per pillar uns entrepans i pujar cap al càmping i quedar-nos ja allà. I es va posar a ploure. Vam passar la nit a la tenda menjant primer i bebent i xerrant després. Aviat a dormir però, que si no l'endemà no hi hauria qui s'aixequès i ens quedava un viatge llarg. Hi tornarem.

Tagged as ... No tags found!

If you liked this post, you can donate using Bitcoin 12jVrWkk5S6x5hEizThZwgTx59KxaDdK4C